Trouwen op eigen locatie

Dé checklist voor jullie grote dag

Zelf je bruiloft organiseren op jullie droomlocatie

Van harte gefeliciteerd, jullie gaan trouwen! Een bruiloft organiseren is veel werk, maar vooral ook erg leuk. Jullie eigen droomlocatie, jullie eigen opzet, alles precies zoals jullie het willen. Middenin een weiland, een bos of gewoon in jullie tuin! Om jullie een beetje op weg te helpen bieden wij deze handige tips en tricks aan, zodat jullie de handen uit het haar kunnen halen en beginnen met het organiseren van jullie droomhuwelijk.

Op deze tips & tricks list staan alle zaken waar een toekomstig bruidspaar aan moet denken als ze zelf de organisatie van hun bruiloft op zich nemen. Zaken zoals een jurk en pak kopen hebben we eruit gelaten, deze tips & trick list focust zich puur op hetgeen wat belangrijk is voor de opzet van jullie ceremonie en feest. Willen jullie graag hulp bij het organiseren, neem dan contact met ons op en wij helpen jullie graag verder. 

Tot slot staat er onderaan deze pagina een handige checklist voor alle materialen die jullie nodig zullen hebben voor jullie bruiloft. Download hem snel en begin met organiseren! 

Save the date!

Begin bij het begin: prik een datum! Dubbelcheck even of de belangrijkste gasten op deze datum kunnen zoals bijvoorbeeld je familie en getuigen. Denk ook na in hoeverre je rekening wilt houden met vakanties zoals de bouwvak. Als je samen een datum hebt geprikt, verstuur dan een Save The Date kaart of foto via Whatsapp (scheelt geld) naar je gasten, zodat zij weten wanneer het grote feest plaatsvindt. Dit geeft je nog veel speelruimte ten opzichte van de planning van je dag, die kan je dan op de officiële uitnodiging zetten die je ongeveer 2 maanden van tevoren moet sturen. 
 

Planning

Een goed feest begint met een goede planning. Begin vanaf jullie bruiloft terug te tellen en bepaal wanneer jullie knopen moeten en willen doorhakken over bijvoorbeeld het soort tent en welke cateraar jullie gaan pakken. Begin ook na te denken over hoe de dag er uitgaat zien qua programma. Is de ceremonie op dezelfde locatie als het feest en hoe ziet de dag eruit qua tijden? Een goede planning scheelt veel stress en zo weten jullie beide wat er wanneer moet gebeuren. 
Foto door Stijn Willems Photography

De perfecte locatie

Omdat jullie er voor gekozen hebben de bruiloft in bijvoorbeeld jullie tuin te organiseren, komt er iets meer bij kijken dan bij een bruiloft die in een zaal plaatsvindt. Denk bijvoorbeeld aan zaken zoals bereikbaarheid van de locatie voor leveranciers (zoals een tentenbouwer die met een vrachtwagen kan komen), parkeren voor gasten, de stroomvoorziening, de locatie van de tent en de afvoer van de wc wagen. Dit is niet zo eenvoudig zoals het lijkt. Wij denken hier dan ook graag met jullie over mee. Uiteraard is trouwen op een unieke locatie zeker de extra moeite waard! 

Thema en stijl

De thema en stijl van jullie bruiloft is een van de lastigste dingen maar tegelijkertijd ook de leukste om uit te zoeken. Geen idee waar jullie moet beginnen? Ga samen een paar uur zoeken op Pinterest en sla de foto’s op. Zoekwoorden zoals bohemian wedding, festival wedding of simpelweg wedding inspiration geven al een schat aan foto’s die als inspiratie voor jullie bruiloft dienen. Jullie kunnen ook in onze shop rondkijken voor inspiratie. Veel kijkplezier! 

Bepaal je budget

Om niet voor onaangename verassingen te komen staan stel je samen een begroting op. Wat willen jullie uitgeven aan jullie bruiloft? Stel de begroting altijd iets ruimer op zodat jullie onverwachte kosten kunt opvangen. Tel hier ongeveer 5-10% voor op het gehele budget.

Gastenlijst

De gastenlijst is van essentieel belang omdat veel zaken hier van afhangen: de grootte van de tent, de inkoop voor drank en eten en het bepalen van hoeveel man personeel jullie moet inhuren voor je bruiloft. Zorg dat jullie op tijd een indicatie hebt van het aantal gasten, zo kunnen jullie sneller keuzes maken voor bepaalde zaken. 

Offertes opvragen

Begin met het opvragen van een offerte bij ons. Deze wordt dan door onze weddingplanner met grote zorg voor jullie samengesteld. We beschikken over een uitgebreid assortiment en over een groot partnernetwerk voor onder andere bruidstaarten, cateraars, fotografen en bloemisten. Niks is onmogelijk, alles kan! Uiteraard met de hoge kwaliteit die jullie van ons kunnen verwachten. 

Last but not least

Als jullie alle bovenstaande stappen hebt doorlopen, kunnen jullie beginnen aan een draaiboek. In dit draaiboek zet je wanneer welke leverancier wat komt leveren en maak je zelf een planning wanneer wat moet worden opgebouwd, afgebroken, etc. Hier zet je ook de planning van de grote dag in, zodat je deze aan jullie personeel kan overhandigen en zij precies weten wat er op welk tijdstip moet gebeuren.

Download de gratis checklist

Hieronder staat een handige checklist voor alle materialen die nodig zijn voor jullie bruiloft, gesorteerd op categorie. Deze kunnen jullie gebruiken om te bepalen wat jullie allemaal willen gaan inhuren voor jullie bruiloft. Willen jullie gratis uitgebreidere bruiloft-draaiboeken als voorbeeld, zoals een horeca draaiboek? Neem dan contact met ons op.

Download de checklist

Wij staan voor jullie klaar!

Versleijen Party & Events heeft meer dan 10 jaar ervaring met het faciliteren en organiseren van bruiloften op de meest uiteenlopende locaties. Altijd al willen trouwen in het bos? Het feest in die mooie tuin van de buren met die prachtige vijver? Dineren langs de Maas? Dan zijn jullie bij ons aan het juiste adres. Bij ons staat er een professioneel team klaar die jullie ondersteund en ontzorgd in de voorbereidingen naar jullie trouwdag!  
Neem contact met ons op